søndag 26. februar 2017

Tips til å skrive godt på norsk

Jeg fikk nylig denne meldingen fra en leser:

"Kan du gi noe tips om skriflig og har du vært på skriftligkurs en gang eller hvilken bok anbefales du i skriftlig , slik at jeg kan øve på riktig måte".

Mitt svar:

Jeg har skrevet hvordan jeg lærte meg norsk HER.

Jeg har ikke vært på noe særlig skriftlig kurs. Bare på voksenopplæring, altså vanlig norsk kurs og nasjonale fag kurs.

Har lest blant annet fagbøker fra norsk kurs, barnebøker, og andre norske blogger. Så klart at jeg fortsatt leser norsk hver eneste dag. Liker veldig godt lettlest avis Klar Tale.

Jeg bruker ofte internett for å rette meg opp. Hvis jeg er i tvil i enkelte ord, så søke på nettet hvordan jeg kan skrive dem riktig. 

Til slutt anbefaler jeg deg å lese norsk så mye du kan.  Skriv ned nye ord og søk for deres betydning.  Bruk ordbok i papirutgave! Meget bra!



Du skjønner, det er ingen hemmelighet her! Man må rett og slett øve litt hver dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar! :)