søndag 11. oktober 2015

Hva er typisk norsk?

Når jeg tenker hva er typisk norsk, kommer brunost først på tankene mine. Da jeg kom hit for først gang spiste jeg brunost med knekkebrød og drakk te. Jeg husker at det var så rart å smake den typen av ost, men etterpå ble jeg vant.

Den 17.mai feiringen er også en typisk norsk kultur som jeg liker veldig godt. Barnetog, pølse, kaker, det norske flagget overalt og det nydelige klimaet på gata havner til en kjempegod stemning.

Jeg synes nordmenn er heldige fordi de har en herlig natur og de bruker den riktig bra. Når det er vinter og masse snø, går de på skitur eller «gjemmer og koser seg» på hytte i fjellet.  Hvis sola skinner drar de på stranda eller reiser utlandet. 

De fleste nordmenn trives utelivet uansett om det er kaldt eller varmt. De bare tar på seg riktig klær og går ut for å bevege seg.  Etter min mening, har nordmenn stort sett en spennende væremåte!  

Patricia C.

1 kommentar:

Takk for din kommentar! :)