mandag 4. mai 2015

Eksempel på Klagebrev på veibygging

Patricia Couto Araujo
Adressse
28.04.2015

Tønsberg kommune
Storgt. 24
7000 Tønsberg

Klage på veibygging*

Jeg flyttet til Norge i fjor og bor på Solvang i Tønsberg. Jeg er stolt av mitt stille og rolig område med mange barnefamilier og grøntområder. Folk nyter friluftsliv, barn leker, ungdommer møtes og voksne går tur.

I det siste har jeg lest at politikerne i kommunen vil legge en stor vei rett gjennom området. Det er jeg helt uenig i! Først og fremst må en barnehage og en skole legges ned. Det betyr at cirka 600 barn og unge må flyttes og finne et annet sted.  Dessuten skal veien gå rett gjennom en stor park hvor mennesker koser seg i fritids med dyr og barn.

Jeg forstår at veibygging er viktig for sosial utvikling, men samtidig må vi tenke miljø og på samfunnet.  Derfor ber jeg om at kommunen tar hensyn og finner en annen løsning som passer bedre for vår nærheten og nabolaget.

Med vennlig hilsen 

Patricia Couto
epost: 
tel: 
*Oppgave for B1 nivå

1 kommentar:

  1. Veldig bra Patrica!!����������������

    SvarSlett

Takk for din kommentar! :)